Ekonomi

Yataş Grup 2022’de %136 büyüdü

Yataş Kümelenmesi 2022 yılını büyümeyle kapattı. Bir önceki yıla göre net satışlarını %136, net kârını ise %101 artıran şirket, yılı 514 milyon TL net kârla kapatmayı başardı. Şirket ayrıca aynı dönemde 902 milyon TL FAVÖK elde etti.

Enza Home, Yataş Bedding, Divanev ve Puffy markalarıyla 2022 yılını 910 satış noktası ile tamamlayan Yataş Kümelenmesi, 2022 mali sonuçlarını açıkladı. Şirket, 2022 yılını bir önceki yıla göre %101 artışla 514 milyon TL net kârla kapattı. Öte yandan net satışlarını %136 artırarak 6,7 milyar TL satış hacmine ulaştı. Aynı dönemde şirket, FAVÖK’ünü bir önceki yıla göre %125 artırarak 902 milyon TL (Faiz, Amortisman ve Vergi Öncesi Kâr) elde etti.

Yataş Küme CEO’su Nuri Öztaşkın, yaşanan tüm zorluklara rağmen 2022 yılını başarıyla kapattıklarını belirterek, “Geçen yıl hedeflerimize emin adımlarla ilerlerken yurt içinde 170, yurt dışında 57 olmak üzere toplam 227 yeni satış noktası açtık. En büyük mağazamız olan e-ticaret mağazalarımızda büyümemizi sürdürdük. Online satışlarımız bir önceki yıla göre 3,3 kat artarken, ciromuzda e-ticaretin payı %6,5 oldu. Mobilya branşında Ar-Ge ve inovasyona en çok yatırım yapan marka olarak 2022 yılında da ilgili alanlardaki yatırımlarımızı artırarak sürdürdük. Yurt dışında hedef coğrafyalarda büyümeye devam ettik ve 100. mono brand mağazamızı Dubai’de açtık. Ana pazarlarımız olan Rusya, Almanya ve ABD’de faaliyetlerimizi sürdürürken; Bu yıl özellikle Afrika ve Hindistan’da atılım yapmayı planlıyoruz. 2023 hedefimiz ise yılı yüzde 15-20 civarında enflasyonun üzerinde bir büyüme ile kapatmak.”

 

Kaynak: (BYZHA) – Beyaz Haber Ajansı

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu